Udbyder og kontrahent:

Lampenwelt GmbH
Seelbüde 13
36110 Schlitz
Tyskland

Selskab med begrænset ansvar med sæde i Schlitz
AG Gießen (Tyskland), HRB 8407

Administrerende direktør: Thomas Rebmann, Oliver Merz

Tysk momsnummer (såkaldt ”Ust-IdNr.”): DE 815 559 897
Dansk SE-nummer: DK12775458

Spørgsmål, reklamationer og klager sendes til vores serviceafdeling:
Mandag - fredag kl. 09:00-17:00

Telefon: +45 89 88 18 90
E-mail: service@lampegiganten.dk

Lampegiganten.dk

Ved fjernsalg har forbrugeren fortrydelsesret.

Med hensyn til registrering og behandling af data gælder persondataloven.

Vi er altid interesseret i kundeorienterede løsninger, også når det gælder juridiske spørgsmål. Du behøver blot at kontakte os. Dine rettigheder gælder uden undtagelser, også selv om du ikke ringer.

  1. Oversigt
  2. Gyldighed
  3. Registreringsmulighed og indsigt i aftaleteksten
  4. Aftaleparter, sprog og aftaleindgåelse
  5. Priser, forsendelsesomkostninger, tillæg for bestillinger af små mængder, rabat
  6. Betaling, levering
  7. Fortrydelsesret
  8. Ejendomsforbehold
  9. Garanti og reklamation
  10. Beskyttelse af personlige oplysninger
  11. Klageadgang
  12. Gældende ret og værneting
  13. Ugyldighedsbestemmelse

Vilkår og betingelser

1. Gyldighed

1.1.

For vores leverancer gælder kun disse almindelige aftalevilkår, og disse er gældende for alle aftaler som er indgået med Lampegiganten i tilknytning til tilbuddene på internetsiden til Lampegiganten.dk. Kundens almindelige aftalevilkår kommer ikke til anvendelse. Aftalevilkårene nedenfor skal gælde eksklusivt selv om Lampegiganten er bekendt med at kunden har aftalevilkår som kan være i strid med eller afvigende fra disse og alligevel leverer produkter eller tjenester uden forbehold. Bestemmelser som afviger fra disse almindelige aftalevilkår, tillægsaftaler og underaftaler skal være indgået skriftlig og eksplicit godkendt af Lampegiganten.

1.2.

Med «forbrugere» menes fysiske personer som ikke handler som led i erhvervsvirksomhed eller arbejdsudøvelse, herunder selvstændige og freelancere. Selvstændige er fysiske eller juridiske personer der bestiller som led i erhvervsvirksomhed eller arbejdsudøvelse, både ved hoved- og bierhverv. I henhold til disse aftalevilkår kan således kunder være både forbrugere og selvstændige.

1.3.

Hvis hverdage er opgivet som frist, menes med hverdage alle ugedage undtaget lørdage, søndage eller offentlige helligdage på aftalekontorets adresse.

2. Registreringsmulighed og indsigt i aftaleteksten

2.1.

Udover dine bestillingsdata kan du downloade de almindelige aftalevilkår samt andre aftalebestemmelser, under hele bestillingsprocessen. Du kan gemme oplysningerne enten ved at downloade de almindelige aftalevilkår og gemme aftalen sammen med dataene fra internetbestillingen ved hjælp af browserfunktioner, eller du kan vente på den automatiske ordrebekræftelse som du vil modtage på den af dig angivne e-mailadresse, efter at du sender din ordre. E-mailen med ordrebekræftelsen indeholder alle data fra din bestilling, alle aftalebestemmelserne samt de almindelige aftalevilkår, som du kan vælge at udskrive eller gemme elektronisk.

2.2.

Aftaleteksten gemmes hos Lampegiganten. Af sikkerhedsmæssige årsager kan den ikke downloades direkte. Alle vores kunder kan få en passwordbeskyttet, direkte adgang («Min konto»). Hvis du registrerer dig, kan du forvalte dine data og se dine bestillinger her. Kunden forpligter sig til at behandle sine personlige adgangsdata fortroligt og ikke gøre dem tilgængelige for tredjeparter. En gyldig version af vores almindelige aftalevilkår finder du på internetsiden www.lampegiganten.dk.

3. Aftaleparter, sprog og aftaleindgåelse

3.1

Din aftalepart er Lampenwelt GmbH. Aftaler i vores webshop, www.lampegiganten.dk, indgås indtil videre på dansk.

4. Priser, forsendelsesomkostninger, tillæg for bestilling af små mængder, rabat

4.1.

For bestillinger i vores webshop gælder priserne som oplyses på tidspunktet for bestillingen. Priserne opgivne er totalpriser. Det vil sige at priserne er inklusive dansk merværdiafgift samt andre priselementer, dog uden forsendelsesomkostninger eller evt. told ved forsendelse til tredjelandende. Som tillæg til de opgivne priser, beregnes der for leveringen i Danmark en fast pris på DK 69,00 kr. pr. bestilling for bestillinger under DK 800,00 kr. Bemærk at bestillinger på under 200,00 kr. har en fragtomkostning på 99 kr. Ved bestillinger på DK 800,00 kr. og derover dækker Lampegiganten fragtomkostningerne. For bestillinger til Grønland eller Bornholm eller Færøerne beregnes der for levering et tillæg på DK 200,00 kr. pr. bestilling. Flere detaljer i forbindelse med forsendelsesomkostninger fremgår af oplysningerne i net butikken. Du finder en oversigt her

4.2.

Ved leveringer uden for Danmark kan der på grund af importbestemmelserne opstå tillægsomkostninger (told, toldgebyrer, punkt- og importafgifter mm.). Disse omkostninger skal bæres af kunden. Du finder flere oplysninger for eksempel her, om importafgift her.

4.3.

Vores internethandel tilbyder rabatter, hvad både bestilllingssummen og betalingsmetoden angår. Ved forudbetaling kan lampegiganten.dk tilbyde en rabat på 2 % som trækkes fra vareprisen. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Købesummen inkluderer hverken fragtomkostningerne eller gebyrerne og den ovennævnte rabat omfatter ikke disse. Hvis du har krav på flere rabatter, vil rabatten opnået på baggrund af bestillingsværdien tækkes fra købesummen først. Forudbetalingsrabatten vil trækkes efterfølgende fra det reducerede beløb.

5. Betaling, levering

5.1

Lampegiganten tilbyder nedenstående betalingsmetoder.

  • Overføring på forhånd med 2 % rabat
    Du overfører beløbet til vores konto og får 2 % rabat på købesummen. Detaljer vedrørende bankoverførslen modtager du efter afgivelse af bestillingen. Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
  • Paypal/PayPal Express
    Du betaler fakturaen på Internettet via PayPal. Hvis du ikke er registreret allerede, må du registrerer dig (gælder ikke for gæstebestillinger via PayPal), legitimere dig med dine adgangsdataer og bekræfte betalings-anvisningen til os. Hvis du bruger PayPal Express, overføres dine adresseoplysninger direkte fra din PayPal-Konto til Lampegiganten. Når du sender bestillingen til vores internetbutik, bekræfter du samtidig betalingen. Under bestillingsprocessen får du oplysninger om hvordan du kommer til betalingsudbyderens side.
  • Kredittkortbetaling med BS PAYONE GmbH (VISA, Dankort, Mastercard eller Maestro)
    Du udfylder dit kreditkortnummer, gyldigheden, og kontrolnummeret (ccv). Disse opplysninger bliver ikke gemt hos os, men bliver direkte overført med en sikker 128-bit SSL-koding til BS PAYONE GmbH. Lampegiganten beregner ingen kortgebyr for betalingen. Betalingen trækkes på kortet ved afsendelse af varen.
  • Klarna Faktura
    Klarna Faktura gør det enkelt, fleksibelt og trygt for dig at handle på internettet. Du behøver ikke at udlevere kortoplysninger, og du betaler altid efter, at du har modtaget dine varer. For at kunne bruge Klarna Faktura, må du være fyldt 18 år. Ved at give eller efterspørge information hos Klarna Faktura, godkender du vores vilkår for vores brug af dine personoplysninger. Klarna Faktura har egne vilkår, og du kan ikke bruge Klarna Faktura uden, at du først samtykker til disse. Klarna er Klarna ABs 556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm. Klarnas vilkår omfatter eventuelle vedlæg og alt materiale, som henvises til fra Klarnas side. Fra og med det tidspunkt du fragiver eller beder om information, begynder du at bruge Klarna Faktura. Betalingsfristen er 14 dage, efter du har modtaget dine varer. Aftalen om betaling med Klarna Faktura bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.

5.2

Lampegiganten benytter DPD og Post Nord som transportør. Der sendes ikke til postboksadresser eller poste-restance adresser. Du modtager en meddelelse når varen er sendt fra Lampegigantens lager. DPD og Post Nord vil forsøge levering en gang til opgivet leveringsadresse. Hvis der på angivne leveringsadresse ikke er nogen til fysisk at tage imod pakken, vil den blive leveret til nærmeste Post Danmark-kontor. En seddel med information om afhentningssted vil blive lagt i din postkasse. Pakken bliver liggende tilgængelig for afhentning på postkontoret i to uger, inden den returneres til os. Ved kontakt til vores kundeservice, kan de også hjælpe dig med information, om hvor pakken er leveret. Ydermere er der mulighed for levering af bestillingen til en pakkeshop i nærheden af dig gennem DPD og eventuelle partnere.

5.3

Varer der er på lager afsendes omgående efter at din ordre samt betaling modtaget. Når det gælder eventuelle afvigelser i leveringstider, vil du finde information på den aktuelle produktside.

5.4

Hvis du har bestilt varer med forskellig leveringstid, vil Lampegiganten bestræbe sig på at effektuere én samlet levering. Hvis forskellen i leveringstidener betydelig, vil vi undtagelsesvis levere de varer som allerede er klare først, såfremt det ikke er urimeligt for kunden. Det opstår ikke ekstra fragtomkostninger for kunden af den grund.

5.5

Leveringstiden kan blive længere i tilfælde af strejke eller lockout, eller forhold som Lampegiganten ikke er ansvarlig for, især forhold som skyldes force majeure. Kunden vil blive informeret om sådanne hændelser umiddelbart.

5.6

Ved forbrugerkøb via fjernsalg overgår risikoen for tilfældig ødelæggelse eller forringelse af den solgte vare til forbrugeren når varen overdrages til kunden eller den som modtager varen på kundens vegne. Dette gælder uafhængigt af om forsendelsen er forsikret eller ikke.

6. Fortrydelsesret

6.1.

Fortrydelsesretten, som der redegøres for nedenfor, giver dig som forbruger retten til at fortryde dit køb. Den lovbestemte ret til at fortryde en ordre gælder dog ikke kommercielle købere.

6.2.

Fortrydelsesfrist

Du har 14 dages lovmæssig fortrydelsesret, når du handler hos os.
Den lovmæssige fortrydelsesfrist udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Ifølge denne lovmæssige fortrydelsesfrist skal du inden for 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til:
Lampenwelt GmbH
Seelbüde 13
36110 Schlitz
Tyskland
Telefon: +45 89 88 18 90
E-mail: service@lampegiganten.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den med retur. Den finder du medsendt i din ordrebekræftelse, og er ligeledes at finde nederst i dette dokument. Ydermere kan den downloades her her eller du kan anvende vores returportal.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

6.3.

Returnering
Udover den lovbestemte 14-dages fortrydelsesfrist tilbyder vi dig en frivillig returneringsret for de efterfølgende 16 dage. Du kan derved returnere varer, modtaget fra os, uden at give årsager hertil inden for 30 dage. Fristen begynder efter modtagelse af varerne. For at imødekomme fristen er det tilstrækkeligt at sende varerne eller returanmodningen inden for at fristen er udløbet. Denne frivillige ret til tilbagesendelse kan kun udøves ved at returnere varerne, medmindre varerne ikke kan sendes som en pakke. Varer, der ikke kan sendes pr. pakke, vil blive afhentet hos dig af en speditør, som vi har bestilt. Forudgående kontakt med vores kundeservice er derfor påkrævet. Ved returnering af en bestilling, betaler Lampegiganten.dk forsendelsesomkostningerne.
Erstatning af betalinger skal opfyldes inden for en frist på 30 dage. Fristen begynder for Lampegiganten når varerne er modtaget.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

6.4.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis du returnerer varer i overensstemmelse med den frivillige tilbagesendelsespolitik, refunderer vi købsprisen. Varerne skal dog pakkes forsigtigt og forsvarligt ind – gerne i originalemballagen og med alt tilbehør samt alle emballagekomponenter. Hvis du har problemer med emballagen eller brugen af vores returportal, bedes du kontakte vores kundeservice. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

6.5.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (Dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation om at have returneret den.



Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Lampenwelt GmbH
Seelbüde 13
36110 Schlitz
Tyskland
Telefon: +45 89 88 18 90
E-mail: service@lampegiganten.dk
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

6.6.

Emballering
Lamper er som regel skrøbelige og lette at knuse og må behandles med forsigtighed. Hvis du vil returnere varen, anbefales det at du pakker varen ind i originalemballagen med alt tilbehør og alle emballagedele. Efter behov kan du lægge alt sammen i en ekstra karton som tillægsbeskyttelse.
Hvis denne anbefaling ikke overholdes, vil du alligevel kunne bruge din fortrydelsesret, og du vil ikke stå svagere retsmæssigt set, der kan dog være tale om, at der foretages en værdiforringelse af produktet. For spørgsmål kontakt, da endelig vores kundeservice.

7. Ejendomsforbehold

Lampegiganten beholder ejendomsretten til varene, indtil disse er betalt helt.

8. Garanti og reklamation

8.1.

For nye varer leveret af Lampegiganten gives forbrugerene en lovbestemt reklamationsret på 2 år. Fristen begynder at løbe, når varen overgives til køberen. Vi hæfter ifølge lovgivningen bl.a. ikke for den slags skader, som

  • skyldes en indbygning, der er fagligt ukorrekt (fx hvis grænseværdierne for strømforsyningens spænding ikke overholdes) og/eller en fagligt ukorrekt brug (fx anvendelse af produkter uden den passende mærkning ”saltvandresistent” i omgivelser med stærkt saltholdig luft eller brug af produkter uden den passende kapslingsklasse IP44 og højere) på steder med konstant luftfugtighed over gennemsnittet og/eller en fagligt ukorrekt vedligeholdelse (fx ved brug af uegnede rengøringsmidler, anvendelse af genstande med skarpe kanter) af de solgte produkter,
  • skyldes brugsbetinget eller andet naturligt og almindeligt slid,
  • er betinget af en selvstændig modifikation af produktet (fx til- og/eller ombygning)

Det juridiske ansvar frafalder os i de overstående tilfælde selvfølgelig kun, for så vidt at skaderne ikke kan tilskrives os.
Ved de angivede data for lyskilders middellevetid har man med middelværdier at gøre. Det er ikke en garanti for, at en pære mindst når denne levetid.

Overfor erhvervsdrivende er reklamationstiden for nye varer to år fra leveringen. Når der er tale om brugte varer er der ligeledes tale om en 2-års reklamationsret, da dette omfatter almindelig handel af varer, dog kan der ikke reklameres over eksempelvis en allerede oplyst ridse i en lampeskærm.

8.2.

Erhversdrivende skal omgående gøre åbenbare mangler gældende i skriftlig form, senest inden fem dage efter at varen er modtaget. Købers rettigheder varetages, når meddelelsen sendes rettidigt. I modsat fald anses varen for godkendt, også hvis den fremviser en mangel. Fristen er overholdt når meddelelsen sendes rettidigt. For erhvervsdrivende gælder desuden § 377 i den tyske handelslov (Fork. på tysk „HGB” )

8.3.

Begrænsningerne eller udelukkelser af garantiansvaret i 8.1 og 8.2 ovenfor gælder ikke erstatningskrav som er udløst af en mangel og står i forbindelse med skader på liv, legeme eller helbred og som skyldes en pligtforsømmelse fra Lampegigantens side samt erstatningskrav i forbindelse med andre skader, som er forårsaget af en bevidst eller grov uagtsom pligtforsømmelse fra Lampegigantens side. For erstatningskravene nævnt ovenfor gælder en lovfæstet forældelse på tre år. Begrænsninger eller udelukkelser af garantikravene [ obs.: „garanti” ] som helhed gælder ikke dersom Lampegiganten har overtaget garantien for egenskaber til produktet, eller dersom Lampegiganten bevidst har skjult en mangel i henhold til § 444 i den tyske lov om civilretslige forhold (på tysk „Bürgerliches Gesetzbuch”, fork. „BGB”). Også en eventuel producentgaranti forbliver upåvirket. Det samme gælder for bestemmelsen vedrørende forhandleranvendelse ved salg af nyproducerede varer til forbrugere i § 478 i den tyske lov om civilretslige forhold (på tysk „Bürgerliches Gesetzbuch”, fork. „BGB”). Ovenstående redegørelse angående ansvarsbegrænsning og ansvarsfraskrivelse gælder også det personlige ansvar fra vores arbejdstagere, medarbejdere, retslige repræsentanter og øvrigt personale.

8.4.

Lampegiganten har indenfor reklamationsperioden pligt til omkostningsfrit at udbedre mangler som dækkes af den lovbestemte reklamationsret, eller levere en erstatning. Dersom en forbruger er aftalepart, kan forbrugeren vælge om han eller hun ønsker at manglen udbedres eller om varen skal erstattes. Under særlige vilkår har Lampegiganten ret til at nægte at efterkomme den af køberen valgte udbedring, bl.a. hvis dette ville medføre uforholdsmæssig høje omkostninger eller at en alternativ levering ikke ville være urimelig for forbrugeren. Ved aftaler med erhvervsdrivende er det op til Lampegiganten at vælge alternativ opfyldelse. Dersom Lampegiganten ikke er villig eller i stand til at udbedre manglerne eller levere erstatninger eller gør sig skyldig i forsinkelser ud over en rimelig frist, eller dersom udbedringen eller erstatningsleveringen slår fejl, vil forbrugeren have ret til at kræve en tilsvarende afslag i købesummen eller hæve aftalen. Hvis de lovbestemte krav er opfyldt, kan eventuelle erstatningskrav gøres gældende. Retten til at hæve aftalen eller kræve erstatning for hele ydelsen bortfalder, hvis varens værdi eller egnethed er blot ubetydelig reduceret på grund af manglen.

8.5.

Kundetilfredshed er vigtig for os. Du må gerne når som helst tage kontakt via kontaktinformationen, der er vist øverst på siden. Vi vil behandle dit anliggende så snart som muligt. Vi tager kontakt til dig når vi hhv. har modtaget dokumenterne, din forespørgsel eller din klage. Eftersom at reklamationssager ofte kan kræve, at vi tager kontakt med producenten, har vi brug for lidt tid. Ved reklamationer beder vi om at du beskriver problemet så nøjagtigt som muligt og eventuelt vedlægger en kopi af bestillingsdokumenterne, i det mindste bestillingsnummer, kundenummer osv. Dersom du ikke får svar fra os indenfor 5 hverdage, må du gerne ringe os op. Det hænder en sjælden gang, at e-mails lander i spamfiltre hos os eller hos dig, eller at en meddelelse ikke kommer frem eller slet ikke bliver afsendt.

8.6.

Ved spørgsmål som gælder service, bedes du om at kontakte vores kundeservice:
Lampenwelt GmbH
Seelbüde 13
36110 Schlitz
Tyskland

Telefon: +45 89 88 18 90
E-Mail: service@lampegiganten.dk

8.7.

Lampegiganten giver ikke nogen egen garanti på artiklerne fra vores sortimentet. Garantier fra producenterne etablerer ikke noget retsforhold med Lampegiganten, men giver kunden rettigheder kun overfor garantisten. Kundens garantikrav overfor Lampegiganten påvirkes ikke og begrænses ikke på nogen måde af dette.

9. Beskyttelse af personlige oplysninger

Lampengiganten tager udgangspunkt i persondataloven i henhold til lovfæstede bestemmelser. Detaljerne i forbindelse med indsamling og brug af dine personoplysninger finder du i den (tyske) Persondatalov. Her ligger også oplysninger omkontrol af din kreditværdighed. Programmet beregner sandsynligheden for en eventuel misligholdelse af kundens betalingspligt og anvender desuden kundens adressedata.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse og det er valgfrit, hvorvidt du vil give os din fødselsdato. Personoplysningerne registreres hos Lampenwelt GmbH og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig og konkret er det beskrevet i vores persondatapolitik her Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: persondataloven@lampegiganten.dk. Klik her for mere information omkring vores persondatapolitik.

10. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Lampegiganten på e-mail service@lampegiganten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Nævnet er Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Vi deltager imidlertid ikke og er ikke forpligtet til at deltage i en formel tvisteløsningsproces overfor forbrugertvistudvalget udnævnt af EU-kommissionen.

11. Gældende ret og værneting

11.1.

Alle transaktioner med Lampenwelt og alle retslige forhold for øvrigt skal underlægges den tyske jurisdiktion. FN-konventionen (CISG) om international løsørekøb og andre mellemstatlige overenskomster skal ikke anvendes, selv om de er indtaget i tysk lov. For aftaler som ikke er indgået som led i erhvervsvirksomhed (aftale med forbruger) betyder dette lovvalg at forbrugeren ikke kan miste det retsværn som forbrugeren har i den stat, hvor han eller hun har sit faste domicil.

11.2.

Når det gælder handel med erhvervsdrivende og juridiske personer, aftales det at domstolen på forretningsadressen til Lampegiganten skal være værneting for alle retstvister om disse aftalevilkår og andre enkeltaftaler i tilknytning til disse aftalevilkår, deriblandt veksel- og chekklager. I så fald har Lampegiganten også ret til at gå ind i en sag på kundens aftaleadresse.

12. Ugyldighedsbestemmelse

Skulle enkelte bestemmelser i disse almindelige aftalevilkår helt eller delvis være ugyldige, eller miste sin rets gyldighed på et senere tidspunkt, skal dette ikke berøre de øvrige bestemmelser. En ugyldig bestemmelse skal erstattes med lovens bestemmelser. Det samme skal gælde hvis der mangler bestemmelser i de almindelige aftalevilkår, som ikke var tilsigtet.

Version marts 2019
Lampenwelt GmbH



Standardfortrydelsesformular


(Denne formular udfyldes og der kan returneres, hvis fortrydelsesretten er gældende)


- Til Lampegiganten.dk, Seelbüde 13, 36110 Schlitz, telefax: +49(0)6642-4069920, e-mail: info@lampegiganten.dk:


Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)


- Bestilt den (*)/modtaget den (*)


- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)


- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)


- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)


- Dato:


(*) Det ikke relevante slettes

Du kan også anvende vores returportal, hvis du synes, dette er nemmere.


  • 25.000 produkter
  • Gratis levering fra 800 kr.*
  • Gratis retur inden for 30 dage
+45 89 88 18 90

Mandag til fredag
09:00 - 17:00

Find den rette belysning til dit hjem

Tilmelding af nyhedsbrev

75 kr. rabatkode

*gyldig t.o.m. 31.12.2019, med en bestillingsværdi på mindst 500 kr. Kan ikke kombineres med andre rabatter.